דוד וניה | תיאטרון החאן


רכישה מהירה אזור אישי למנויים

דוד וניה

עירית פשטן מעצבת עוד דמות מושלמת… אריה צ׳רנר הוא וניה חם, עצוב, אנושי, וזה כאילו תפקיד שנכתב בשבילו… נטלי אליעזרוב היא ארצית, עניינית ונוגעת ללב בדמותה של סוניה… הופעתה של דניאל גל, עם תנועתה האצילית וצוארה הארוך הקלה עלי להבין מדוע כל הדמויות הגבריות על הבמה הולכות שבי אחריה. סוף המערכה השניה ביניהן היתה עבורי הנאה צרופה.
(מיכאל הנדלזלץ, הארץ)


מכאיב ומרטיט את הלב… לא היה אפשר להתעלם מהפעימות הגוברות של קצב הלב והנשימות של השחקנים וקהלם. ראש וראשון להם הוא וניה של אריה צ’רנר… צ’רנר היה מדהים… הוא שבר את לבי. נטלי אליעזרוב מפגינה בגרות ויכולת מרשימה… דניאל גל בתפקיד ילנה תירשם כהישג משותף לה ולגורביץ’… ניר רון יוצר דמות כזאת שאפשר לשאול איך לא ראינו אותה כך בעבר… יהויכין פרידלנדר הוא הפרופסור האידאלי… יואב היימן נוגע ללב… אודליה מטלון-מורה מגלמת בלב אוהב את האומנת המסורה… עירית פשטן משלימה את הלהקה הנפלאה בחן והדר של דוכסית מרשימה. לסיכום ובקצרה, גרסתו של מיקי גורביץ’ ל”דוד וניה” היא תאטרון משובח שבו הוא מפגיש מחזאי מופלא עם שחקנים מצוינים. ואת זה תמיד כדאי לראות.
(צבי גורן, אתר הבמה)


הבמאי מיכאל גורביץ’ הוא בעל רגישות רבה לסוגיה האנושית שמתאר צ’כוב. הרגישות הזאת מתבטאת לא רק בקצב הנכון של ההצגה, אלא דווקא בליהוק המיוחד שלה. יש כאן תיאום נפלא בין הדמויות לבין השחקנים… כולם עושים עבודה מצוינת כבודדים וגם כצוות שמתואם להפליא. הצגה מעולה.
(אליקים ירון, קול ישראל, רשת ב’)


צוות שחקנים שתענוג לעבור איתו חוויה…  גורביץ’ מעניק חוויה ריאליסטית המתבססת על משחק מעמיק ורב-ניואנסים.
(שי בר יעקב, ידיעות אחרונות)


הביצוע בתיאטרון החאן נותן לנו צ’כוב מרשים ומרגש בבימויו המדויק והמסוגנן של מיכאל גורביץ’… כל תפקיד מלוהק ומשוחק כמו שצריך… הצגה חשובה ומעניינת, וכמובן מומלצת, וגם בית ספר לבמאים – איך לביים צ’כוב. בלי יומרות אלא עם קבלות.
(בן עמי פיינגולד, NRG)


גורביץ’ ביים את ההצגה בתבונה ורגישות עם הכבוד הראוי לטקסט הנפלא של צ’כוב. קסם התיאטרון מתחולל לצלילי המוזיקה הנפלאה של יוסף ברנדשווילי… האנסמבל שופע כישרון: אודליה מורה מטלון נהדרת… דניאל גל מקסימה בתפקיד המורכב של ילנה, יהויכין פרידלנדר מצוין כפרופסור הנרגן, ניר רון נהדר… נטלי אליעזרוב נוגעת ללב כסוניה, ויואב היימן ועירית פשטן מקסימים… אבל הכל מתחיל ונגמר באריה צ’רנר, שחי את וניה בכל רמ”ח איבריו, רגיש ומרגש באהבתו לילנה ובתחושת הפספוס של חייו, נפלא בשתיקתו, מבטו, כעסו, אחיזת גופו וקולו… אנטון צ’כוב ואריה צ’רנר במיטבם.
(מאיה נחום שחל, כלכליסט)

גלריה

תקציר ההצגה

מאת אנטון צ’כוב

וניה ובת אחותו סוניה חיים ועובדים באחוזה כפרית קטנה ברוסיה הצארית. הם חיים בצניעות רבה ומסתירים את רגשותיהם ושאיפותיהם. שובם לאחוזה של גיסו של וניה ורעייתו השניה היפהפיה ילנה, גורם לפריצת המחסומים הרגשיים, לחשיפת התשוקות המודחקות, והמשפחה כולה נכנסת לסחרור מסוכן. המחזה נפתח ערב סערה, האויר כבד, השמים אטומים, אין כח לכלום. שותים תה, וודקה, יין ומתמכרים לרגע לפנטזיות על אהבה, על חופש, על הגשמה, על עתיד אחר. זוהי רוסיה של צ’כוב ערב המהפכה, סוערת וחסרת אונים, מתוסכלת ורגשנית, חולמת ולא מודעת, טרגית ומגוחכת. העתיד הצפוי לה אכן יהיה אחר, אחר לגמרי.

משך ההצגה: כשעה ו-45 דקות (ללא הפסקה)

תכניה דיגיטלית

משתתפים
אודליה מורה-מטלון, אריה צ’רנר, יהויכין פרידלנדר, יואב היימן, ניר רון, עירית פשטן, נטלי אליעזרוב, דניאל גל

עברית: רבקה משולח
בימוי: מיכאל גורביץ’
תפאורה: סבטלנה ברגר
תלבושות: מאור צבר
תאורה: רוני כהן
מוסיקה: יוסף ברדנשווילי
שפה ודיבור: נגה יתומי

לרכישת כרטיסים בחרו תאריך

לא ידועים עתה מועדי הצגות נוספים. אנא בדקו שוב בעתיד.

כתבות וראיונות

תמונות מחדר החזרות: דוד וניה

צילומים מהקריאה הראשונה של המחזה בהשתתפות כל יוצרי ההצגה והשחקנים ובמהלך העבודה על סצינות

vanya2

בכורה חגיגית להצגה

קהל של אוהבי תיאטרון, אנשי תרבות ורוח ויוצרים התכנסו כדי לחגוג את בכורת ההצגה

בכורה להצגה 'דוד וניה'
 jerusalem-muni-logo culture-sport-logo keren-logo
Designed by: Kinammon | Site by Kolisot