החאן - העולם האחר - מותחן פסיכולוגי
7 אריק שמידט, מנכ"ל גוגל לשעבר, הכריז על הרשת החברתית גוגל פלוס כ"שירות זהות" ולא כרשת חברתית. מארק צוקרברג טען שלהחזיק שתי "זהויות" בעידן שלנו זה לא מוסרי. אנונימיות ומשחק הזהויות, ככ נראה, מפ ידות בקרב ורוב משתמשי הרשת אינמ בכלל מכירימ עולמות וירטואלימ. זהויות וירטואליות נשמרות ל"שמורות מוגנות" של משחקימ רבי משתתפימ ופורומימ טכנולוגיימ, שמ המ עדיינ מובלימ על ידי הגיקימ באותה התלהבות . לפני כעשור, המילה החמה הייתה 90- ראשונית של שנות ה , עולמ וירטואלי Second life עולמות וירטואלימ תלת מימדימ כגונ ששימש ככל הנראה כהשראה להיילי כשכתבה את המחזה "העולמ האחר" אכ עולמות אלו היו בעלי חיי מדפ מוגבלימ ודעכו במהירות אל מול עלייתנ של האפליקציות החברתיות. ג'רונ לנייר, מממציאי ומפתחי ביבות המציאות הווירטואלית, קרא לאפליקציות חברתיות אלו חלופה מאכזבת לגישות "הממוקדות באדמ, שהנ יותר מעניינות, , שהוא אחד 4chan אקזוטיות ופראיות...". כרי טופר פול, מקימ אתר הבודדימ שמקפיד עדיינ ברשת על האנונימיות של משתמשיו טענ "מחיר הכישלון הינו גבוה מאד כאשר אתה תורם תחת השם האמיתי שלך," אנונימיות היא אותנטיות, ואף יותר מכך, "היא מאפשרת לאנשים להמציא את עצמם מחדש". כנגד, יש שיטענו שהאינטרנט של היום מעודד אחריות אישית ומונע הונאות והתחזויות אך האם לא יהיה יותר נכון להגיד עבור שהחלפנו התחזות מסוג אחד להתחזות מסוג אחר? המשתמשימ בני ימינו, הרשת נראית כה דומה לעולמ האמיתי עד שלרגעימ אנו שוכחימ שאנו כבר לא בעולמ האמיתי. אנו שוכחימ שפרופילימ של אנשימ ברשתות אינמ האנשימ עצממ ותוכ כדי אנו מתמכרימ בעצמנו לתהליכ של ניהול רושמ תמידי המבו אנו שוכחים את תפקידה על ייצוג חלקי ומיופה של העצמי. של האינטימיות הפיזית ושל התקשורת הבלתי מילולית בהבנת האדם שמולך וכמו כן את תפקידן של מחוות במקומ מוחשיות ביצירת קשר. זאת, אנו מגדירימ את חוזקת הקשרימ שלנו על פי מהירות תגובה וכמות הלייקימ. אנו מ תפקימ במידע המ פרי המגיע אלינו בתיווכ המחשב כדי לבנות את תמונת "האדמ". במידה רבה אנו עדיינ מתחזימ להיות אנשימ שונימ ברשת, ומייח ימ לאנשימ אחרימ תכונות והתנהגות שאולי רחוקה שנות אור מאיכ שהמ "באמת", כלומר מחוצ לרשת. אולי מוטב הדבר שנזכור שעולמ וירטואלי, בינ אמ הוא נראה כמו משחק תפקידימ בעולמ דמיוני ובינ אמ הוא כולל תמונות של משפחתנו, הוא עדיינ נשאר האתגר של מערכות החינוך, מערכות החוק והמשפט וירטואלי. הוא לאו דווקא לנסות להחיל מושגים מהעולם האמיתי לזה הווירטואלי אלא לדעת לפתח שפה, כללים ונורמות התנהגות שיכירו בהבדלים השונים בין השניים. חבר גל בחוג לניהול מידע וידע באוניבר יטת חיפה ד"ר ליאור זלמנסון - המתמחה בהתנהגות ב ביבות וירטואליות. ד"ר זלמנ ונ יי ד את פ טיבל לאמנות ותרבות דיגיטלית במדיטק חולונ. המאמר שכאנ Print Screen מבו בחלקו על דברימ שפור מו בעבר במגזינ "אלכ ונ" ברשת.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjQ4MTM=