בוצ’ה | תיאטרון החאן


רכישה מהירה אזור אישי למנויים

בוצ’ה

משבר נפשי משפחתי בחברה החרדית מקבל התבוננות צ׳כובית-מוזיאלית בחאן… ליהוקים מצוינים…צריך לראות מה עושה עירית פשטן בתפקיד נעמי כדי להבין מהו משחק בעומקו האנושי… משחק מונומנטלי של אריה צ׳רנר… יהויכין פרידלנדר מצוין ועצמתי… ראשון לכולם הנושא על כתפיו הרחבות את המחזה והעלילה הוא בוּצ׳ה במשחקו שופע האנרגיה של דודו בן זאב…  הצגה יפה שיש בה רבדים מעניינים ומעוררי מחשבה שמיטיבים להתחבר אל המחזה האנושי כל כך של יוסף בר יוסף
(צבי גורן, אתר הבמה)


דרמה משפחתית קטנה שנוגעת בנשמה… צוות השחקנים האיכותי, בראשות שלושת הוותיקים אריה צ’רנר, עירית פשטן ויהויכין פרידלנדר, עוזר לייצר דרמה אנושית אירונית ומעניינת… דודו בן זאב בתפקיד הראשי של בוצ’ה בביצוע סוחף ורגיש
(שי בר יעקב, ידיעות אחרונות)


בזכות הבימוי של ברזין והשחקנים, במיוחד בן זאב ופשטן, קיבלנו הצגה טובה, מצחיקה, עצובה וכואבת
(דוד רוזנטל, וואלה!)


קאסט משובח… הבימאי איגור ברזין מפליא להוליך את שחקני להקת החאן כמו מפעיל מריונטות… דודו בן זאב בלהט ובאכספרסיה… יהויכין פרידלנדר מצוין… אריה צ’רנר מרעיד את הלב תמיד בגילום כל דמות, כמו גם כאן… דימה רוס המפליא כתמיד, גם אם בתפקיד קטן לכאורה, אך עשיר בתנועה ובהבעה
(עליס בליטנטל, News1)


ברגישות, בתבונה ובאמנותיות מביים איגור ברזין את מחזהו של יוסף בר יוסף – מחזה מרגש ומעורר מחשבה, המבוצע באופן מרשים ויוצא מן הכלל על ידי אנסמבל השחקנים של התיאטרון
(איילת דקל, Midnight East)


הבמאי איגור ברזין, ביים את המחזה בסגנון מקורי ומעניין… אשר למשחק, רק מחיאות ומחמאות, כל תפקיד מלוהק כמו שצריך. בקיצור – יש מחזה ירושלמי בירושלים, הצגה מרשימה וגם חומר למחשבה
(בן עמי פיינגולד, ביקורת תיאטרון)


שורת שחקנים בביצועים משכנעים… באנרגיות עצומות דודו בן זאב… יהויכין פרידלנדר עדין כל כך… עירית פשטן שותקת עם מימיקה קטנה של חיוך עד ההתפרצות הנהדרת הגדולה שלה. אריה צ’רנר בביצוע מלוטש… דימה רוס במשחקו הקטן-גדול הוא ממש דמות נשלפת ממחזותיו של גוגול… נועם שנהב תמימה וגם נועזת וגיא גורביץ’ רגיש, מעורר חמלה בדקויות משחקו. צוות מוכשר
(דבורה שפירא-נמיר, בית העיתונאים)

תהליך היצירה

תמונות מקריאה ראשונה

הקריאה הראשונה של המחזה “בוצ’ה” התקיימה בנוכחות השחקנים, היוצרים ואנשי התיאטרון.

Botsa-R-333-R

תמונות מחדר החזרות

הצלם ז’ראר אלון ביקר בחדר החזרות ותיעד את השחקנים והיוצרים בתהליך העבודה

IMG_6394

סיור במאה שערים במהלך החזרות של ההצגה “בוצ’ה”

צפו בתמונות מהסיור שערכו השחקנים והיוצרים

20170122_170852

מאת יוסף בר-יוסף

דרמה ירושלמית

אחרי 25 שנה ואחרי שניהל רומן עם אשת איש, חוזר פתאום בוצ’ה לבית אביו. הוא טוען שהאבא צלצל אליו וביקש ממנו לבוא. האבא, חולה אנוש, מכחיש

האם זהו תירוץ לבוא לקבל כסף מאביו? או שהכסף הוא תירוץ למשהו אחר? למשל לשכב על הספה ליד אבא שלו ולעשן איתו סיגריה אחת?

ועוד שאלות במחזה: בעניין אלוהים למשל. כמו שנאמר במחזה: “הרי אין הוכחות ממש, לא לכך שאלוהים ברא את האדם ולא לכך שהאדם נולד מהקוף, אם כך למה להחליט שאבא שלנו הוא קוף ולא להחליט שאבא שלנו אלוהים”? ואולי פשוט, כמו הילדה השכנה, המתפקרת בסוד, לומר בביטחון: “אני יודעת, אין אלוהים, ברוך השם”. ועולֶה במחזה, שיש בו גם מן הקומדיה, מן חידה בעניין האהבה: האם אחותו הנשואה של בוצ’ה יכולה לאהוב בכל מאודה רק עיוור שמרעיש כשהוא אוכל את המרק שלו?

המחזה עלה לראשונה בתיאטרון חיפה ב- 1984.

יוסף בר-יוסף הוא חתן פרס ישראל לתיאטרון לשנת 2003.

תכניה דיגיטלית

בימוי: איגור ברזין

תפאורה ותלבושות: ואדים קשרסקי

תאורה: רוני כהן

מוסיקה: בוריס מלקובסקי

תנועה: מיכאל גטמן

לרכישת כרטיסים בחרו תאריך

26.7.2017יום רביעי20:30תיאטרון החאן רכישה

[/vc_column]
 jerusalem-muni-logoculture-sport-logokeren-logo
Designed by: Kinammon | Site by Kolisot