שיר ישן, רחוק… | תיאטרון החאן


רכישה מהירה אזור אישי למנויים

שיר ישן, רחוק…

צוות נפלא של שחקנים, ותיקים וצעירים, המתמסרים בכיף למלאכתם ויוצרים עבודת אנסמבל מושלמת… כולם פשוט נהדרים… קשה שלא להיסחף בתשוקה של גורביץ’ ושל השחקנים שלו
(שי בר יעקב, ידיעות אחרונות)


קסם שקשה לתאר במילים… הביצוע מדויק… ניר רון תמיד כריזמטי… יואב היימן מצוין בפגיעותו… אריה צ’רנר שחקן נשמה… נילי רוגל מקסימה… סיפור יפה, חדש ונוגע, שמצליח להביא לכדי מימוש מקסימלי את הרעיון המקורי. גם הכוריאוגרפיה של רננה רז, המוזיקה של דניאל סלומון, התפאורה, התלבושות והתאורה מגיעים לשיאים בלתי נשכחים… חוויה קומית ודרמטית שנצרבת בתודעה
(NRG, אופיר הלל)


זה בעצם שיר אהבה של מיקי גורביץ׳ לאהובתו – הבמה. שם הוא מאהב, קוסם, עבד, בשבילה הוא מחפש בתוכו מחזות שמבקשים להיכתב ולהיות מוצגים. וזה ברגעים רבים יפה ונוגע ללב
(צבי גורן, אתר הבמה)


מכלול היצירה הדרמטית של גורביץ’ כמחזאי הוא מרתק ורב חשיבות… עבודת השחקנים, כרגיל בעבודות של גורביץ’ בחאן, היא מצוינת לרוב. נראה כאילו הבמאי מנגנן בשחקניו כמו בכלי מוזיקלי משוכלל. המרשימים ביותר הם כרגיל הותיקים – ניר רון, אריה צ’רנר, עירית פשטן, יואב היימן – אך גם לשחקנים הצעירים יותר – נילי רוגל, נטלי אליעזרוב וגיא גורביץ’ – יש לא מעט רגעים יפים. אריאל וולף מבליח בתפקיד קטן יחסית אך עדיין רב רושם. יש כאן המון רגעים יפים, ולעיתים גם מעוף בימתי מרהיב
(מרט פרחומובסקי, עכבר העיר)


זו בהחלט קומדיה לירית, עם תצוגת משחק נפלאה של אנסמבל מיומן ומאוד יצירתי. מצחיק ופיוטי.
(חיים אדור, רשת ב’)


קסם בימתי… הרבה רגעי חן… לרשותו של גורביץ׳ עומדת להקה מסורה… החום של אריה צ׳רנר ועבודה קומית מדויקת מאוד של עירית פשטן… היכולת של יואב היימן להקרין פגיעות כאובה, צובעים את כל ההצגה ברגש עז… הריקוד שעיצבה רננה רז עבור השחקנית נילי רוגל המקסימה הוא סיום מקסים להצגה כולה
(מיכאל הנדלזלץ, הארץ)


מבוך מענג ומלא הפתעות… כרגיל בהצגות הנהדרות של גורביץ’, לא רק התוכן אלא גם הצורה מקבלים מקום של כבוד… מסקרן וקסום
(אסף קוגלר, מקור ראשון)


החאן הירושלמי מעלה מחזה חדש מקורי וגם מעניין… אשר לביצוע – רק מחמאות… כל תפקיד מלוהק ומשוחק כמו שצריך… ברקע נשמעת מוסיקה קצבית-מלודית מאוד מרשימה של דניאל סלומון…. הצגה חשובה
(בן עמי פיינגולד, ביקורת תיאטרון)


תיאטרון משובח… להקת שחקנים מוכשרים… משחק מעולה של אריה צ’רנר ; עירית פשטן עושה ביצוע קומי נפלא; יואב היימן מרשים ביותר; נטלי אליעזרוב מפגינה יכולת משחקית מלאת רגש רבגונית ביותר; נילי רוגל בסצנה האחרונה בה היא רוקדת ומשתוללת על הבמה מהווה סיום גרנדיוזי ומרנין לקומדיה הלירית
(עליס בליטנטל, News1)


הצגה מעניינת, מצחיקה… תיאטרון החאן יותר מכל תיאטרון אחר בארץ מכבד את הקהל שלו… כל מילה בהצגה זו מדודה ומחושבת, כל שינוי בתאורה, כל ריקוד, כל תו במוסיקה הנפלאה שכתב דניאל סלומון
(אלכס אנסקי, גל”צ)


המבוך, שבו גורביץ’ מוביל את הצופים לשאול את עצמם היכן מסתיימת המציאות ומתחיל הדמיון, או להיפך, הוא גאוני… תוך כדי העלילה נחשפות בפני הצופים אינטימיות, כמיהה לילדות, כמו גם שאלה על מוות ואפילו סוגיות אקטואליות… על בסיס של קומדיה, שהפיקה מהקהל קולות צחוק רמים… צוות השחקנים הנפלא של תיאטרון החאן מפתיע שוב בקסם בימתי
(סיגל קליין, ספר התרבות 2017)


זו הצגה המשלבת תיאטרון, חיים, זיכרון, חלומות וכמיהה… דמעות וצחוק… משחק מרגש של אנסמבל שחקני תיאטרון החאן…. קומדיה שגרמה לי לצחוק בקול
(MidnightEast, אילת דקל)


מחזה מרתק ועדין… רשת חלומות וזיכרונות שצמחה לחידה מטרידה ומצערת נורא וגם יפה עד מאד… זה גם לא דומה לכלום, ובכ”ז מדבר אלינו, דרך המגעים האינטימיים הפתאומיים עם המציאות העכשווית
(אריאל הירשפלד)

גלריה

תהליך היצירה

תמונות מחדר החזרות
צפו בתמונות שצילם ז’ראר אלון בחדר החזרות ותיעד את תהליך היצירה

chir-yachan-rahok-r2-007r

מאת מיכאל גורביץ’ ובבימויו

מחזה מצחיק על מצבנו העגום

החלטנו לעשות הצגה חדשה. היינו במצב רוח קצת שפוף בגלל כל מה שקורה, וחרדים מפני מה שיבוא וכולנו הסכמנו שצריך לעצור את התכניות הקודמות ולעשות משהו שיעלה את המורל לקהל שלנו ולעצמנו”. (מתוך המחזה)

שמונה שחקנים נפגשים אחרי סיום ההצגה, בבית קפה קטן סמוך לתיאטרון, כדי למצוא רעיון ליצירה חדשה. תוך כדי שתייה ואכילה, לנגד עיניה המשתאות של המלצרית, הם מגלים שליצירה רעיונות וחוקים משלה וגם שדרכיה אינן נפרדות מדרכי חייהם. חלקם משנים את דמותם, מגלים בעצמם ובחבריהם פנים אחרים, משעשעים, מפתיעים, מלאי עצב. גם העולם שבחוץ פורץ פנימה אל המסעדה הקטנה, מטיל את צילו ומשאיר את אותותיו בלילה הזה המתחיל קצת לפני חצות ומסתיים עם עלות השחר.

המחזה נוצר במהלך החזרות, בדרך העבודה המיוחדת ללהקת החאן והמנהל האמנותי

ההפקה התאפשרה תודות לתמיכתה האדיבה של הקרן לירושלים לרגל 50 שנה להקמתה

תכניה דיגיטלית

מחזה ובימוי: מיכאל גורביץ’

תפאורה: סבטלנה ברגר

תלבושות: יהודית אהרון

תאורה: רוני כהן

מוסיקה: דניאל סלומון

כוריאוגרפיה: רננה רז

לרכישת כרטיסים בחרו תאריך

לא ידועים עתה מועדי הצגות נוספים. אנא בדקו שוב בעתיד.

כתבות וראיונות

ראיון עם השחקן ניר רון

ניר רון מדבר על תפקידו בהצגה החדשה בבימויו של מיקי גורביץ’

chir-yachan-rahok-s-0189r

כתבת ביקורת מתוך אתר NRG

כתבת הביקורת המלאה מאת אופיר הלל שהתפרסמה באתר NRG

chir-yachan-rahok-s-0610r

כתבת ביקורת מתוך עיתון הארץ

כתבת הביקורת המלאה מאת מיכאל הנדלזלץ שהתפרסמה ב”הארץ”

chir-yachan-rahok-s-0804r

שחור איננו צבע

צביה ליטבסקי על המחזה “שיר ישן, רחוק” מאת מיכאל גורביץ’ ובבימויו

chir-yachan-rahok-s-0986r
 jerusalem-muni-logoculture-sport-logokeren-logo
Designed by: Kinammon | Site by Kolisot