המקצוען | תיאטרון החאן

2017

2016

1970

המאה-19

תקופת תיאטרון החובבים

טקס הפתיחה



רכישה מהירה אזור אישי למנויים

המקצוען

Video

קטעי וידאו נוספים

תמונות נוספות

דושאן קובצ'ביץ'

שנת 2014

"המקצוען" הוא מותחן שנון, בלש אלגורי או משל, שדן בשאלה: האם אנו רואים את עצמנו כפי שאנחנו באמת, או שדווקא העין הצופה בנו מן הצד, היא שיודעת מי אנחנו? גיבור "המקצוען" הוא תיאודור, מו"ל רב-השפעה ואינטלקטואל חד לשון שהתנגד למשטר בתקופת השלטון הקומוניסטי. ביום הולדתו ה-45 הוא זוכה לביקור מפתיע של אחד לוק, כיום נהג מונית ובעברו איש המשטרה החשאית. תאודור נאלץ לבחון את חייו מחדש לאור הממצאים החריגים והמפתיעים של האורח. זהו אחד החשובים במחזותיו של דושאן קובצ'ביץ', מחזאי, סופר ותסריטאי יוגוסלבי (סרבי) עטור פרסים, המוצג בארץ בפעם הראשונה. הוא נחשב לאחד היוצרים המשפיעים ביותר במחזאות האירופית של המאה ה-20.
תכניה דיגיטלית

תרגום: דינה קטן בן-ציון
בימוי: מור פרנק
עריכה: מרים יחיל-וקס
תפאורה: כנרת קיש
תלבושות: דליה פן
מוסיקה: רועי ירקוני
תאורה: ג’ודי קופפרמן

Video

מתוך הביקורות

אני שמח לגלות שגילו את היצירה, שהיא הוויה מיוחדת במינה, גם בחאן. זה המחזה החכם והמתוחכם, העצוב והמצחיק, של קובצ’ביץ’ הסרבי… הצגה קאמרית ומעניינת מאוד…

אריה צ’רנר מביא לבמה נוכחות כובשת… מרתק היה להתבונן בו ולחוש את מצוקתו, ובזכותו הפכה ה”קומדיה העצובה” לכמעט טרגדיה.

(מיכאל הנדלזלץ, הארץ)

דוגמה מצוינת למחזאות מתוחכמת, מורכבת ומעניינת, כזו המאתגרת את הצופה, ולא רק מבדרת אותו… ביימה בצורה מדויקת ומשעשעת מור פרנק. אריה צ’רנר מגלם באופן חם, מאופק ומעודן את הסוכן הסמוי… דודו בן זאב טוב מאוד… לצידם בולטים יעל טוקר ויוסי עיני בתפקידי משנה קטנים אך חיוניים.

(שי בר יעקב, ידיעות אחרונות)

מרתקת בניית דמותו של הסוכן הסמוי… מור פרנק בבימוייה, משמרת את המתח הבלשי הקטן שמתובל בסיטואציות של הומור שחור וברגעים טרגיים… אריה צ’רנר מבצע את אחד התפקידים הטובים בחייו… הוא מורכב, רגיש, עוצמתי… זהו מחזה מהזן המקורי משולב בביצוע נהדר…

(דבורה שפירא נמיר, בית העיתונאים)

מחזה מהודק… בבימוי יעיל ומתוזמן היטב של מור פרנק… אף שיש בו רגעים מבדחים הוא לא מחזה למעוניינים להתבדר, לצאת מהאולם ולשכוח… לאריה צ’רנר יכולת מדהימה להיות בו זמנית סמכותי ומאיים וגם שביר ופתטי. הדמות של הסוכן בגילומו היא מפגן ראווה של שחקן ענקי.

(טל פרי, Time Out)

אריסטו היה רוקד מאושר בקברו אל מול ההגשמה המהודקת של “שלוש האחדויות האריסטוטליות” הנחוצות ליצירת מחזה משובח… אחדות העלילה, הזמן והמקום… מדובר בהצגה מזוקקת ומרתקת, בביצוע טוב מאוד של שחקני תיאטרון החאן. אריה צ’רנר מצליח לצקת בדמותו איכויות נדירות… הוא משכנע וכובש… הבמאית, מור פרנק, ניצחה ביד עדינה ובוטחת כאחד על אנסמבל השחקנים. תיאטרון החאן מביא לנו הצגה אינטליגנטית ומעניינת עם הרבה רגעים קומיים ומרגשים כאחד.

(לאה רודיטי, NRG)

 jerusalem-muni-logoculture-sport-logokeren-logo
Designed by Kinammon | Site by Kolisot