החאן - העולם האחר - מותחן פסיכולוגי

4 ( VR , ובקיצור Virtual reality )באנגלית: ציאות מדומה מ היא ימולציה של ביבה, המתבצעת באמצעות מחשב, קונ ולה ייעודית או טלפונ נייד, באופנ הנותנ למשתמש אשליה כי הוא נמצא ב ביבה המציאותית אותה מדמה המחשב. מציאות מדומה משמשת לצורכי בידור, ללימוד, ולאימונ. המונח בא לייצג מערכת מלאה היוצרת אשליה של העתקה למקומ אחר. ה ביבה המדומה יכולה לדמות ביבה שבאמת קיימת בעולמ הממשי, כמו ימולציות עבור טיי ימ או אימוני קרב, או לדמות ביבה דמיונית לחלוטינ. .1989- ( ב Jaron Lanier את המונח "מציאות מדומה" טבע ג'רונ לנייר ) פותחה התוכנה שיצרה ימולציה וירטואלית ג ה של MIT ב- 1977- עוד ב העיר א פנ בקולורדו, והמשתמש יכול היה לשוטט ברחובותיה בשלושה ימ על מצבימ: קיצ, חורפ ובמצב פוליגני. השניימ הראשונימ היו מבו תמונות שצילמו המפתחימ ברחובות העיר בשתי העונות, והשלישי, פוליגני, היה מודל ג ביותר בתלת מימד של העיר. בשנימ האחרונות חלה התקדמות רבה בעולמ המציאות המדומה, וכיומ ניתנ לקבל את חווית המציאות המדומה בדרכימ שונות. פריצת דרכ חדשנית בתחומ היא השימוש ההולכ וגדל בטכנולוגיית צילומ מעלות. בדרכ צילומ זו ובשימוש במשקפי תלת המימד - תהיה 360- ב לקהל אפשרות של "להרגיש בתוכ" ה רטונימ, מה שיעניק נפח חדש ומרעננ ל רטונימ המופצימ ברשת. ות בעיקר על חוויות ויזואליות, רוב ביבות המציאות המדומה מבו המוצגות על מ כ הקרנה או דרכ עדשות טריאו קופיות, אכ ישננ גמ ימולציות הכוללות מידע חושי נו פ כגונ קולות וצלילימ הבוקעימ מרמקולימ, ואפ תנועות גופ הנוצרות על ידי המחשב ואביזרימ שונימ הנוגעימ במשתמש. הלכה למעשה, קשה מאוד ליצור חוויה משכנעת של מציאות מדומה בעזרת מחשבימ ביתיימ, בעיקר עקב מגבלות טכניות של עוצמת החישוב של מעבדי המחשב או רזולוציית התמונה. , נמתחו כמה VR לצד השבחימ להישגימ הטכנולוגיימ של משקפי ה- VR וכמה ביקורות על ה כנות האפשריות הטמונות בשימוש במשקפי סכנת בהקשרימ שונימ, בעיקר בהיבט של פגיעה ביח ימ החברתיימ, הניתוק הגובר מהמציאות הממשית )אסקפיזם( ויצירת מצב שבו תהיה זמינות מטרידה ל'תיכנות מוח'. כמו כן נטען שמצב שבו קבוצה וכי שימוש מזכיר משטרים טוטליטריים, VR של משתמשים במשקפי במשקפיימ כאלו בבתי- פר מנוגד למהותמ החינוכית-חברתית. יעל טוקר, אריאל וולפ

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQ4MTM=